THE FEMALE QUIXOTE HOMELESS DIARY
travelling all the way down to you.

2012年3月10日

RIP Tinkerbell...一路好走。





昨天還見妳在早餐室沙發前睡得昏天黑地,
對妳的記憶就凍結在那一刻裡。
從今天開始的未來任何一個日子,
也再看不見妳優雅的飛奔姿勢,
摸不到妳柔順的毛髮,
聽不見妳溫柔的叫聲。

說要幫妳畫張素描,都還沒開始。
妳常躺著的那張床的床單,也還沒洗。
我記不得最後一次好好的撫摸妳是什麼時候。
但我能清楚地想起最初見到妳的那個下午,
妳不怕生的靠近我的腳邊,向我撒嬌。
於是我也親熱地向妳示好。

剛到這裡的我,帶著疲憊勞累,正努力要適應這裡的陌生環境與人群。
謝謝妳,成為了我在此地的第一個朋友。

 "To me, you are still nothing more than a little boy who is just like a hundred thousand other little boys. And I have no need of you. And you, on your part, have no need of me. To you, I am nothing more than a fox like a hundred thousand other foxes. But if you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world. To you, I shall be unique in all the world . . ."Said the fox - The Little Prince.

沒有留言:

張貼留言

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...