THE FEMALE QUIXOTE HOMELESS DIARY
travelling all the way down to you.

2010年5月9日

短篇電影 - 塑膠袋的故事 PLASTIC BAG | FUTURESTATES | ITVS



這是一個關於塑膠袋一生的短篇電影,我不由得佩服導演的手法,在呼籲重視環保的同時,也完美的表達人生,及人與大自然間的關係。

我很喜歡這部片,電影裡塑膠袋的許多句口白,是獨自旅行時常會想到,或是當對人生感到困惑時,自問自答的內容。我們的人生就是一趟旅程啊。the vortex,the vortex...

I learn how to navigate the wind, and I could fly, I was free. Or so I thought, sometimes I have to wait, and wait. - PLASTIC BAG | FUTURESTATES | ITVS
我學著怎麼駕馭風,學著飛翔,我是自由的!不過有的時候,我還是必須等待。再等待。


What kind of giant monsters have lived there? Where were they now? - PLASTIC BAG | FUTURESTATES | ITVS
什麼樣的巨大怪獸住在這裡呢?他們現在又在哪裡呢?


No matter how far I travel, there is always new world to see. - PLASTIC BAG | FUTURESTATES | ITVS
不論我到了多麼遠的地方,總有新鮮事發生。


Sometimes the world is even too great for me, and sometimes the waiting drove me mad. - PLASTIC BAG | FUTURESTATES | ITVS
有時我想,這世界對我來說實在太大,太美好;有時,漫長的等待令我接近崩潰邊緣。


Where was I going? Who was I? - PLASTIC BAG | FUTURESTATES | ITVS
我該往哪裡前進?我是什麼呢?


I turned around, and I saw the sun, and I looked like that true.
But I still lost. - PLASTIC BAG | FUTURESTATES | ITVS
我轉過身,看到一片炫目陽光,我看起來是那麼樣真實。
但我還是很迷惘。


PLASTIC BAG | FUTURESTATES | ITVS

沒有留言:

張貼留言

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...